Pokud lidé někde něco shánějí, obvykle se zajímají o vlastnosti, které to sháněné a nabízející se má. Nikdo nekupuje rád zajíce v pytli a ostražitost je nejednou na místě. A tak lidé například u zboží studují návody, zajímá je země původu, výrobce, složení… A obdobně si počínají i ti, kdo shánějí dejme tomu partnery z řad firem nebo nejrůznějších institucí, protože i zde je třeba zjistit, s kým má člověk tu čest a zda na toho nabízejícího se vsadit.
Je zkrátka třeba vědět své, aby se někdo nespálil. Jenže současně nebývá v silách lidí zas a znovu zkoumat třeba i přemrštěně detailní informace, jež jsou sice směrodatné a důležité, ale současně i o čas připravující.
A aby si lidé mohli vybrat zodpovědně a přitom snadno, spatřila světlo světa loga. Tedy znaky, které docela jednoduchým způsobem dávají najevo, s kým a čím tu má kdo něco do činění.
Když člověk uvidí známé logo, hned ví, co si pod ním může představit, a je tak ušetřen nutnosti se zas a znovu pídit po detailech. Vidí-li tak někdo například písmeno S v kruhu, hned ví, že s tímto výrobkem zrovna díru do světa neudělá, na rozdíl od dvojice písmen R v obdélníku, jež jsou obvykle záviděníhodná. Víte, o čem mluvím, pokud tato dvě loga znáte, že? Pod tím prvním se přece ukrývá východoněmecký Trabant, zatímco pod druhým Rolls Royce.
A to je právě důvod existence log. Tato mají už na první pohled upozornit ty, kdo je znají, na to, co lze od toho, co nese toto označení, očekávat. A to, aniž by se zkoumaly podrobnosti a člověk byl pořád ve střehu.
Kdo má známé logo, které se stalo pro lidi značkou kvality, se může prezentovat jednoduše i tímto a své klienty sežene jednoduše. Na rozdíl od těch, jejichž loga nemají dokonalé renomé nebo jež jsou dokonce zcela neznámá.
Tvorba loga České Budějovice pak dává každému zájemci možnost získat dokonalé logo, které se jen tak nepřehlédne. A když si lidé toto spojí s povědomím o kvalitě, má držitel takového loga daleko snazší život.