Dnes již legendární Fiat 126 se vyráběl téměř 40 let. V našich končinách je známá především verze 126p, která byla montována v sousedním Polsku. Přestože je tento malý Fiat označován jako legenda, prodejně nikdy nedosáhl na úspěch svého předchůdce s označením 500. Pětistovka je znovu ve výrobě ve značně modernizované podobně a také v několika karosářských variantách.
Výroba „fiátku“, v socialistických zemích označovaného jako „Maluch“ probíhala v Itálii, Jugoslávii a Polsku. Produkce v Itálii skončila v roce 1993, v Jugoslávii ještě dříve, do roku 2000 se vyráběl a prodával už pouze v Polsku, kde se také jeho přezdívka „Maluch“ stala v roce 1997 oficiálním označením. Posledních 1000 vyrobených kusů neslo označení „Happy End“ a z linek sjelo 500 červených a 500 žlutých stylových verzí.
Maluch byl také někdy označování jako brouk východního bloku, a to hlavně díky svým malých rozměrům a slabým motorům. Dvoudveřová karoserie také připomínala legendárního brouka, i když byla notně hranatá. Vůz ale nikdy nebudil posměch a dnes je vyhledávaným kouskem mezi automobilovými nadšenci, sběrateli a tunery. Známým obdivovatelem Fiatu 126p je i hollywoodský herec Tom Hanks, kterému polští fanoušci jednoho zánovního Malucha v loňském roce darovali.
Fiat 126 nabízel místa pro čtyři cestující, ale v praxi to znamenalo spíše 2 dospělí a 2 děti. Cena se v osmdesátých letech v Československu pohybovala okolo 42 000 Kč, což znamenalo velký luxus, protože většina tehdejších vozů z východního bloku byla levnějších. Maluchů se celkově vyrobilo více jak čtyři a půl milionu a dodnes je jich celkem dost v provozu, a to zejména v Polsku.
Skutečným nástupcem Fiatu 126 se v Itálii stal model Cinquecento. Ten však žádný velký úspěch nezaznamenal a jeho výroba skončila již v roce 1998, tedy v době, kdy se stále vyráběl model 126p.